måndag 23 juli 2012

Trädgårdsprojekt!

I våran trädgård är det alltid nya projekt i farten!
Kommer dröja lååång tid innan jag är färdig med alla mina idéer =)
Och det kommer gå åt mycket pengar innan allt är klart, men vi jobbar på sakta men säkert:

Häromdagen lessnade jag på den här så kallade rabatten, den har hävt sig ut över gräsmattan och det är hopplöst när man ska förbi där uppe med gräsklippare och liknande.

Så jag rev bort allt och började om på nytt, och hjälp hade jag... =)

Mitt i stötte jag på en stor trärot som är från en barrbuske som vi tog bort för ett tag sen som också stod mitt i allting. Den här lyckades jag inte få bort själv så Björn fick komma och hjälpa mig.

Här har vi kommit en bit på väg.
Detta projekt är fortfarande inte klart men iaf en bra bit på väg, ska grävas ur lite mera, det ska bli en trappa till höger och massa fler växter ska ner!
Men nu kommer man iaf fram där uppe, för när vi ändå var i farten passade vi på att bredda gången.
Fler bilder får komma upp sen när den blir färdig!

Björns projekt i trädgården nu har varit att få i ordning på Flizans sandlåda som hon fick i 1-årspresent av farfar.

Björn har grävt hål,

och lagit en duk mot ogräs och liknande, nu fattas bar alite mera sand.

Lite andra trädgårdsbilder:


   

Felicia tycker det är spännande när pappa klipper gräset.

Trädgårdstjej! =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar