onsdag 4 juli 2012

Nattens äventyr!

Tänkte bara att jag skulle tala om vart min enorma trötthet kommer ifrån =).
Kom hem halv tre i natt efter att jag och min ena syster varit ute på äventyr i natt. Halv tre kanske inte är supersent men för mig är det iaf det!

Gårdagen började med att Felicia vaknade klockan sex (där började det), det var bara att gå upp och ta tag i dagen. Dagen flöt sen på med diverse måsten bl.a. lite inköp och storhandling.
Hann (som tur var) med en kort powernap på cirka 30 minuter på förmiddagen innan Björn skulle iväg för att besikta den ena motorcyklen.
Han kom sen hem och vi åt lite innan jag skulle till syster för att hålla i en Tupperwaredemonstration.
Hela vägen till Mariefred skulle jag, och det gick bra!
Kvällen flöt på,, det blev en jättebra demo och kvällen var hur fin som helst.
Vi hade demon ute på hennes balkong och vi hade så fin utsikt ner till vattnet:


Efter demon skulle jag skjutsa syster till Vingåker, och sega som vi var så kom vi inte iväg förrän klockan nästan var midnatt. Hade då pratat med Björn som tyckte vi skulle sova kvar över natten och åka hem idag istället (han visste då inte hur rätt han hade) men envisa som vi var så gav vi oss iväg!
Vi tog motorvägen till Eskilstuna där vi skulle tanka och ta nått att äta på Mcdonalds.
Tanka gick bara bra förutom att jag var så trött så jag lyckades välja fel pump och det började tjuta om hela skärmen men sen när gjorde om allt så gick det bra! =)
Vi tog sen bilen och körde bara några meter till driven på Mcdonalds, där var jag duktig och stängde av bilen medans vi väntade på hamburgarna. Det skulle jag inte ha gjort! För när vi skulle åka vidare så startade inte bilen.....

För er som följt min blogg ett tag så vet ni att detta hände mig för några månader när jag skulle iväg på 10månaders kontroll med Flizan. Då kom Björn hem från jobbet och bara ruckade lite på nycklen så startade bilen och jag kände mig lagom dum!
Det inlägget hittar ni här!

Med detta bakom mig var jag nu helt säker på att det var ju bara så vi skulle göra så kunde vi åka vidare sen!
Det fungerade inte på de första försöken så vi bestämde oss för att iaf rulla bort bilen från driven och fortsätta på parkeringen. Sagt och gjort for jag och Cicci ur bilen och började putta, vi fick lite hjälp av en vänlig själ som jobbade där också!
Sen satt vi där på parkeringen och ruckade och ruckade och vred och vred men inget hände. När vi försökt en bra stund bestämde jag mig för att ringa och väcka B. Klockan var nog då närmare ett. Han gav mig många bra tips och råd men tyvärr fungerade inget så han började förbereda sig på att åka till E-tuna och hämta mig och Ciccis man skulle få hämta henne. Vi hade även kontakt med mamma och pappa så hela släkten blev uppväckt! =)
Björn sa iaf till slut att vi nog kunde bogsera igång den så kanske vi skulle kunna ta oss hem.
Då var det dags för nästa projekt. Bogserlina och dragögla(för självklart har vi en sån bil där det inte finns nån monterad utan man måste montera den varje gång man ska använda den!).
Vi var iaf ett bra team jag monterade upp luckan och Cicci hittade det vi behövde (under alla packning) i bagaget.
Vi kände att vi ville få detta gjort innan vi hittade någon som kunde bogsera oss.
Dragöglan kom iaf på plats och det var dags att hitta någon som kunde bogsera oss klockan ett på natten en vanlig tisdag! =)
Vi frågade runt bland några bra killar som såg ut att kunna men ingen hade dragkrok.
Till slut körde det iaf in en man på parkeringen som vi lyckades få hjälp av!
Han tyckte däremot att vi lika bra kunde putta igång den, så det slutade med att han fick sitta i och jag och Cicci puttade. Den gick igång!!
Nu var det inga motorstopp som gällde!
Han var iaf världens snällaste, dagens(nattens)ros till honom!! Vi erbjöd oss att betala hans mat men han bara skrattade och tyckte att vi skulle åka hem. =)
Äntligen var vi på väg igen. Nu skulle vi bra stoppa alla som var på väg för att hjälpa oss. Björn och Felicia hade hunnit till macken här i Valla för att tanka innan de fick vända hem igen. Stackarna!
Sen kunde även Ciccis man och våra föräldrar gå och lägga sig igen, det är tur att man har en så underbar familj som ställer upp. Även mitt i natten!
Resan hem gick sen bra, vi gjorde ett litet stopp och monterade bort dragöglan igen som vi hade monterat dit helt i onödan men sen bar det av raka vägen hem, utan att stänga av motorn när jag släppte av Cicci och hennes packning! =)
Var iaf hemma på uppfarten strax efter halv tre och när jag stannade och stängde av motorn så var jag bara tvungen att prova och starta den igen. Den gick igång som en klocka....
Jag säger då det!
Har även använt bilen för fullt idag flera gånger utan problem så vi får väl se när den bestämmer sig för nästa gång att jag behöver ett litet äventyr.....

Natten blev iaf en natt jag och C aldrig glömmer och den levererade många skratt! Dessutom kände vi oss inte ett dugg trötta resten av resan hem så det var också skönt.

Nu ska jag ta och lägga mig och hoppas på att jag får sova lite i natt! =)
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar