torsdag 10 maj 2012

Rätt inställning!

Dagen idag började med babysång. Stressade sen vidare mot jobbet till ett möte.
Idag skulle vi få träffa våran nya chef!!
Alltid lite spänt att få reda på vem den nya är, betyder ju trots allt en hel del hur man har det på jobbet om man trivs med chefen eller inte.
Innan mötet visste vi ingenting, inte ens om det skulle bli en man eller kvinna.
Väl där mötes jag iaf av en glad kvinna i 45-årsåldern med ett stort leende och en go kram. Redan där var första intrycket bra!
Hon presenterade sig och pratade en del och det låter som att det kommer bli väldigt bra.
Så där dämpades min ångest att börja jobba till hösten lite iaf. :)

Min nya chef pratade mycket om inställning. Att även saker som är dåliga kan bli rätt bra bara man har rätt inställning och vill göra /se det positiva.
Så ikväll när regnet öser ner utanför fönstret så tänker jag på henne och tänker: vad bra att det regnar, för alla mina nyplanterade växter som verkligen behöver få lite vatten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar