måndag 23 april 2012

LCHF??

Har kikat runt lite och tittat på lite LCHFsidor. Är lite sugen på att prova den här dieten. Verkar vara en bra metod för att kanske gå ner lite utan att behöva svälta sig själv.
Jag har även flera i min omgivning som testat och de är positiva.

Skriv väldigt gärna en rad ibland kommentarerna om du vet något om denna metod. Positiva eller negativa saker. Tips, råd eller vad som helst. För jag kan än så länge så gott som ingenting. Vill veta lite mera innan jag tar ställning om jag ska prova dieten eller inte! Så snälla hjälp mig! :)

5 kommentarer:

  1. de flesta dieter funkar faktiskt jättebra, hemligheten är helt enkelt att följa dom till punkt å pricka, så läs verkligen på om den du ska testa.

    Den bästa dieten jag ha erfarenhet av är Cambridge.. men de är flytande föda i flera veckor, så de gäller att ha disiplin och motivation.. gick ner 4 kilo i veckan på den dieten.

    SvaraRadera
  2. jag gillar den dieten skarpt!
    fråga gärna om du vill veta något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack!! Är bara så svårt och veta allting. Vad man får och inte får. Men har försökt kika runt lite och hittat några listor.
      Men vad snällt då återkommer jag säkert med många frågor :)

      Radera
  3. Det kluriga med dieter är väl att man ofta måste föjla dem till punkt och pricka för att de ska funka. Tycker absolut inte att du ska ta extrem diet med bara flytande föda, för så mycket behöver du ju inte gå ner i vikt.

    Jag har börjat föra lite dagbok över hur jag äter, eller mer markerat om jag skött mig eller inte för varje dag. På så sätt ser man när och vad man behöver förbättra. Så försöker man att få fler nyttiga dagar nästa vecka om man misskött sig. Ett tips är att skippa kolhydrater på kvällen, utan äta mer protein då.

    SvaraRadera
  4. sv; tusen tack för kommentaren & för att du följer mig på bloglovin jag hoppas kunna inspirera och dela med mig av lite tips osv när jag kommit igång med LCHF! Om du nu väljer att börja önskar jag dig all lycka! :)

    SvaraRadera