onsdag 18 april 2012

Inte min dag!!!

Äntligen är den här dagen slut! Dagen började kasst men har sen vartefter blivit bättre!

Till och börja med är Flizan snorig och inte på sitt bästa humör. Så hon började dagen med att vakna 5:40.
Redan där började dagen, Björn var snäll och gick upp men jag lyckades inte somna om så när han skulle gå vid kvart över sex var det bara att kliva ur sängen.
Halv tolv skulle vi vara på BVC för 10 månaderskontroll så vid elva fick jag väcka Felicia när hon sov middag, inte populärt. Var såklart ute i sista minuten, som alltid och fick till slut med mig en inte så glad Felcia ut i bilen. Tittade då på klockan och insåg att vi precis skulle hinna, pustar ut slänger mig i bilen och ska åka. Då startar inte bilen!! Panik!
Ringer Björn och talar om att det inte händer nånting när jag vrider på nyckeln. Lite svårt för honom att från Flen lista ut problemet men antar ju att det är batteriet. Varpå jag får en lätt förklaring om hur jag ska hämta ett batteri och kabla igång den.
Lite lätt stressad ger jag mig in garaget och samtidigt ringer jag BVC och talar om att jag blir sen. Väl där ska jag ha tag i batteriet som sitter under motorhuven på bilen som står där, eftersom det ännu inte är helt i ordning därinne måste jag först röja väg fram till bilen och sen ta mig under motorhuven. Där har problemen bara börjat! Kommer till slut fram, och får upp huven, lyckas hyfsat lätt få bort den ena sladden( som jag letat efter verktyg till att få bort den med) så vill nästa sladd absolut inte bort. Ringer och beklagar mig för Björn och får till slut bort den, äntligen!! Nej, då sitter ju såklart batteriet fastskruvat i karossen så att det inte går att lyfta ur det, försöker en stund med att skruva bort den skruven med men lyckas inte, Björn!!!! Blir ännu ett samtal och han talar om för mig att den skruven är genomgående och måste skruvas underifrån! Nu var klockan typ tjugo i och jag skulle varit i stan för länge sen så nu gav jag upp!! Björn slängde sig i bilen snäll som han är och kom hem för att hjälpa mig. Att tilläggas är oxå att det var inte direkt en tyst Felicia jag hade bredvid mig mitt i allt skruvande, bara lite stressande.
Jag satte mig iaf snällt på trappan och väntade på Björn som kommer hem stressad. Han tar mina nycklar och ska lyssna på bilen, vickar några ggr på nyckeln och bilen startar!!!!! Bara lite frustrerande!!!! Allt meckande i onödan och Björn har suttit och åkt från Flen helt i onödan!! Var tydligen något med tändningslåset. Snacka om att man känner sig blåst!
Björn drar sen iväg till macken för att tanka, för att ha bensin till att ta sig tillbaka till jobbet och jag åker mot stan. Äntligen!
När jag kommit ut på stora vägen ringer Björn och talar om att jag ju har hans tankkort, som tur är är jag precis vid macken och svänger in där. Då inser vi att min plånbok ligger hemma!!
Oturen var inte slut än, bara att vända hem igen.....
Efter mycket om och men kom vi iaf fram till BVC och där vände den här dagen.
Flizan fick mycket godkänt, hon hade både gått upp i vikt och ränt iväg på längden och så fick hon ju visa Anette att hon kan gå, för det gör hon mer eller mindre nu.
Vi drog vidare och träffade Linda och Frans och vi åkte allihopa till öppna förskolan. Där fick Flizan leka av sig lite.
Ikväll tog jag också tag i min träning första gången på länge. Blev ett pass dans fuego på Friskis med Linda, så skönt och kul!
Nu blir det sängen, och förhoppningsvis blir morgondagen bättre än den här!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar